Kubota dla Kampanii Przeciw Homofobii: wspieraj razem z nami! 🌈

Historia marki

od 1994

Początki Kuboty sięgają 1994 roku, kiedy marka została założona przez Dorotę i Wiesława Michalskich. Pierwsze partie charakterystycznych klapków na rzep, sprowadzanych z Chin docierały do Polski koleją transsyberyjską.

Gdy ich sprzedaż osiągnęła ogólnopolski zasięg, pierwsi właściciele rozpoczęli transport klapków kontenerami morskimi.

Apogeum popularności

W latach 90 klapki Kubota sprzedawane były na większości bazarów w całej Polsce, a marka osiągnęła prawdziwe apogeum swojej popularności.

Klapki Kubota królowały na stopach, zyskując szaloną większą popularność dzięki swojej niskiej cenie i wygodzie. Mimo silnej pozycji na rynku, na skutek przemian systemowych i napływu konkurencyjnych produktów, sprzedaż klapków Kubota na początku nowego tysiąclecia znacząco spadła. Po latach stały się symbolem kiczu, jednak sympatia i sentymenty wobec tych kultowych klapków wciąż pozostały żywe.

W tym miejscu barwna historia klapków Kubota mogłaby zostać zakończona. Na szczęście postanowiliśmy ją kontynuować, nadając tej opowieści zupełnie nowy, zaskakujący bieg.

2018

Reaktywacja
marki

W 2018 roku Kubota wróciła na rynek w wielkim stylu, a my zaczęliśmy dopisywać kolejny rozdział jej historii. Czwórka przyjaciół, Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Wacław Mikłaszewski oraz Piotr Kwiatkowski, we współpracy z pierwotnymi założycielami Kuboty, Dorotą i Wiesławem Michalskimi oraz Piotrem Krawczykiem, podjęli decyzję o reaktywacji brandu.

Kultowe kuboty ponownie zaczęły gościć na stopach Polaków, stając się na nowo symbolem radości, dystansu do siebie, a także afirmacji otwartości.

2021

Rozszerzenie
oferty

Po intensywnych pierwszych latach działalności, podejmujemy decyzję o rozszerzeniu oferty marki o pierwszą linię odzieży, która ma swoją premierę na początku 2021 roku.

3Q 2021

Kolejne sukcesy marki i galopująca sprzedaż utwierdzają nas w decyzji – chcemy rozwijać się jeszcze szybciej. W tym celu organizujemy ofertę publiczną akcji Spółki, w trakcie której udaje się przed końcem zebrać 100% zapisów na akcje o wartości 2,5 mln złotych.

2Q 2022

Po entuzjastycznym przyjęciu kolekcji ubrań, stawiamy kolejny krok do przodu. Tworzymy nową kolekcję #unisexbykubota – odzież, klapki i akcesoria spod znaku unisex pasują każdemu, bez względu na płeć.

4Q 2022

Kubota S.A. debiutuje na rynku NewConnect. Domykamy tym samym wspaniały etap w historii marki i otwieramy zupełnie nowy, pełen wyzwań i możliwości. Klapki Kubota z giełdy handlowej na Stadionie X-lecia trafiają wprost na Giełdę Papierów Wartościowych.

2Q 2023

Podsumowujemy rekordowe wyniki w historii Spółki. W 2022 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły 23 386 348,60 zł (wzrost o 134% y/y), a zysk netto 739 857,55 zł (wzrost o 405% y/y).

2025

Rebranding
marki

Chcemy, żeby nasza marka była ponadczasowa – rozpoznawalna, niezależnie od trendów, pokoleń i miejsc, w których nas nosicie. Kubota to styl życia: swoboda, wygoda i autentyczność. I właśnie to oddaje nasze nowe logo.

Nowa Kubota.
Ten sam komfort.

Aby dowiedzieć się więcej o tym jak zmieniła się nasza marka, kliknij przycisk poniżej.

Historia
marki
od 1994

Początki Kuboty sięgają 1994 roku, kiedy marka została założona przez Dorotę i Wiesława Michalskich. Pierwsze partie charakterystycznych klapków na rzep, sprowadzanych z Chin docierały do Polski koleją transsyberyjską.

Gdy ich sprzedaż osiągnęła ogólnopolski zasięg, pierwsi właściciele rozpoczęli transport klapków kontenerami morskimi.

Apogeum popularności

W latach 90 klapki Kubota sprzedawane były na większości bazarów w całej Polsce, a marka osiągnęła prawdziwe apogeum swojej popularności.

Klapki Kubota królowały na stopach, zyskując szaloną większą popularność dzięki swojej niskiej cenie i wygodzie.
Mimo silnej pozycji na rynku, na skutek przemian systemowych i napływu konkurencyjnych produktów, sprzedaż klapków Kubota na początku nowego tysiąclecia znacząco spadła. Po latach stały się symbolem kiczu, jednak sympatia i sentymenty wobec tych kultowych klapków wciąż pozostały żywe.

W tym miejscu barwna historia klapków Kubota mogłaby zostać zakończona. Na szczęście postanowiliśmy ją kontynuować, nadając tej opowieści zupełnie nowy, zaskakujący bieg.

2018

Reaktywacja marki

W 2018 roku Kubota wróciła na rynek w wielkim stylu, a my zaczęliśmy dopisywać kolejny rozdział jej historii. Czwórka przyjaciół, Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Wacław Mikłaszewski oraz Piotr Kwiatkowski, we współpracy z pierwotnymi założycielami Kuboty, Dorotą i Wiesławem Michalskimi oraz Piotrem Krawczykiem, podjęli decyzję o reaktywacji brandu.

Kultowe kuboty ponownie zaczęły gościć na stopach Polaków, stając się na nowo symbolem radości, dystansu do siebie, a także afirmacji otwartości.

2021

Rozszerzenie oferty

Po intensywnych pierwszych latach działalności, podejmujemy decyzję o rozszerzeniu oferty marki o pierwszą linię odzieży, która ma swoją premierę na początku 2021 roku.

3Q 2021

Kolejne sukcesy marki i galopująca sprzedaż utwierdzają nas w decyzji – chcemy rozwijać się jeszcze szybciej. W tym celu organizujemy ofertę publiczną akcji Spółki, w trakcie której udaje się przed końcem zebrać 100% zapisów na akcje o wartości 2,5 mln złotych.

2Q 2022

Po entuzjastycznym przyjęciu kolekcji ubrań, stawiamy kolejny krok do przodu. Tworzymy nową kolekcję #unisexbykubota – odzież, klapki i akcesoria spod znaku unisex pasują każdemu, bez względu na płeć.

4Q 2022

Kubota S.A. debiutuje na rynku NewConnect. Domykamy tym samym wspaniały etap w historii marki i otwieramy zupełnie nowy, pełen wyzwań i możliwości. Klapki Kubota z giełdy handlowej na Stadionie X-lecia trafiają wprost na Giełdę Papierów Wartościowych.

2Q 2023

Podsumowujemy rekordowe wyniki w historii Spółki. W 2022 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły 23 386 348,60 zł (wzrost o 134% y/y), a zysk netto 739 857,55 zł (wzrost o 405% y/y).

2025

Rebranding marki

Chcemy, żeby nasza marka była ponadczasowa – rozpoznawalna, niezależnie od trendów, pokoleń i miejsc, w których nas nosicie. Kubota to styl życia: swoboda, wygoda i autentyczność. I właśnie to oddaje nasze nowe logo.

Nowa Kubota.
Ten sam komfort.

Aby dowiedzieć się więcej o tym jak zmieniła się nasza marka, kliknij przycisk poniżej.

Produkt dodany do koszyka

Dodaj 150.00 , aby otrzymać darmową dostawę!

Twój koszyk jest pusty. Dodaj swoje ulubione produkty i skorzystaj z wyjątkowych ofert!

Dorzuć do koszyka

ZOBACZ KOSZYK DO KASY