Historia
Początki Kuboty sięgają 1994 roku, kiedy marka została założona przez Dorotę i Wiesława Michalskich.
Pierwsze partie charakterystycznych klapków na rzep, sprowadzanych z Chin docierały do Polski koleją transsyberyjską. Gdy ich sprzedaż osiągnęła ogólnopolski zasięg, pierwsi właściciele rozpoczęli transport klapków kontenerami morskimi. W latach 90 klapki Kubota sprzedawane były na większości bazarów w całej Polsce, a marka osiągnęła prawdziwe apogeum swojej popularności.
Klapki Kubota królowały na stopach, zyskując szaloną większą popularność dzięki swojej niskiej cenie i wygodzie.
Mimo silnej pozycji na rynku, na skutek przemian systemowych i napływu konkurencyjnych produktów, sprzedaż klapków Kubota na początku nowego tysiąclecia znacząco spadła. Po latach stały się symbolem kiczu, jednak sympatia i sentymenty wobec tych kultowych klapków wciąż pozostały żywe.
W tym miejscu barwna historia klapków Kubota mogłaby zostać zakończona. Na szczęście postanowiliśmy ją kontynuować, nadając tej opowieści zupełnie nowy, zaskakujący bieg.
Reaktywacja marki
W 2018 roku Kubota wróciła na rynek w wielkim stylu, a my zaczęliśmy dopisywać kolejny rozdział jej historii. Czwórka przyjaciół, Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Wacław Mikłaszewski oraz Piotr Kwiatkowski, we współpracy z pierwotnymi założycielami Kuboty, Dorotą i Wiesławem Michalskimi oraz Piotrem Krawczykiem, podjęli decyzję o reaktywacji brandu.
Kultowe kuboty ponownie zaczęły gościć na stopach Polaków, stając się na nowo symbolem radości, dystansu do siebie, a także afirmacji otwartości.
Najważniejsze daty w historii Kuboty
2021 – po intensywnych pierwszych latach działalności, podejmujemy decyzję o rozszerzeniu oferty marki o pierwszą linię odzieży, która ma swoją premierę na początku 2021 roku.
3Q 2021 – kolejne sukcesy marki i galopująca sprzedaż utwierdzają nas w decyzji – chcemy rozwijać się jeszcze szybciej. W tym celu organizujemy ofertę publiczną akcji Spółki, w trakcie której udaje się przed końcem zebrać 100% zapisów na akcje o wartości 2,5 mln złotych.
2Q 2022 – po entuzjastycznym przyjęciu kolekcji ubrań, stawiamy kolejny krok do przodu. Tworzymy nową kolekcję #unisexbykubota – odzież, klapki i akcesoria spod znaku unisex pasują każdemu, bez względu na płeć.
4Q 2022 – Kubota S.A. debiutuje na rynku NewConnect. Domykamy tym samym wspaniały etap w historii marki i otwieramy zupełnie nowy, pełen wyzwań i możliwości. Klapki Kubota z giełdy handlowej na Stadionie X-lecia trafiają wprost na Giełdę Papierów Wartościowych.
2Q 2023 – podsumowujemy rekordowe wyniki w historii Spółki. W 2022 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły 23 386 348,60 zł (wzrost o 134% y/y), a zysk netto 739 857,55 zł (wzrost o 405% y/y).
Co dalej?
Nie zwalniamy tempa ani na moment. Rozwijamy usługę personalizacji klapków, którą jako pierwsi w Polsce i Europie zaoferowaliśmy naszym Partnerom biznesowym. Podejmujemy liczne współprace z największymi markami na rynku takimi jak Netflix, Costa Coffee, LOT, Inpost, LPP, a nasza oferta wciąż poszerzana jest o nowe kolekcje produktów.
Przed nami jeszcze wiele kroków do przejścia. Mamy jednak szczęście mieć na stopach bardzo komfortowe obuwie!