Reklamacje
UWAGA! Nie ma możliwości reklamacji czy wymiany towarów zakupionych w sklepie www.kubotastore.pl w innych sklepach. Sklepy partnerskie marki Kubota nie realizują reklamacji czy wymiany towarów zakupionych na naszej stronie internetowej lub serwisie Allegro.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia). Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności wobec Konsumenta z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia) w przypadku:
- uszkodzenia powstałego poprzez nieprawidłowy dobór rozmiaru,
- uszkodzenia powstałego w wyniku użytkowania produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem,
naturalnego zużywania się produktu, - uszkodzenia mechanicznego (otarcia, rozcięcia, naderwanie bądź zadrapanie, oderwanie ozdób, zamka),
- uszkodzenia powstałe przez brak pielęgnacji oraz konserwacji produktu,
- uszkodzenia świadomie pogłębiane przez dalsze użytkowanie produktu; części wymiennych, np. wkładki, pasek, sznurki,
- stwierdzenia przez Konsumenta braku wygody produktu,
- przemakania (o ile w opisie nie zostało napisane, że produkt jest wodoodporny).
- W przypadku umowy z Konsumentem, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
- Konsument, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, składa oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną pod adres [email protected] lub przez formularz kontaktowy w zakładce: https://kubotastore.pl/contact, podając numer zamówienia, opisując wadę rzeczy oraz/lub przesyłając zdjęcie wady w załączeniu do wiadomości.
- Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również: żądać wymiany rzeczy na wolną od wad; żądać usunięcia wady.
- Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą pod odpowiedni adres reklamacyjny. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt 10 Regulaminu www.kubotastore.pl.
- Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
- Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do opartych o art. 561(5) kodeksu cywilnego: oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy na wolną od wad, żądania usunięcia wady.
- Sprzedający w terminie trzydziestu dni (art. 7a prawa konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego innego oświadczenia Konsumenta, którego nie dotyczy określony w kodeksie cywilnym termin czternastu dni. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
- Uczynienia zadość żądaniu reklamacyjnemu Sprzedawca dokona w ciągu 14 dni roboczych od momentu uznania żądania.
- Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
- Reklamację Konsument kieruje wysyłając reklamowane Produkty na adres: Kubota (magazyn), ul. Traktorowa 128 A046, 91-204 Łódź, +48 535 676 507, [email protected]. Nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji lub dostarczenia reklamowanych produktów stacjonarnie.