Łódź, 12.11.2024 r.
Kubota S.A. opublikowała wyniki finansowe za III kwartał roku
W tym okresie Spółka umocniła współpracę z sieciami Jeronimo Martins Polska oraz Decathlon, debiutując z nowym asortymentem produktowym, dystrybuowanym w kanałach sprzedaży partnerów.
Kubota S.A. wygenerowała w III kwartale 2024 roku 7.889.44,56 PLN przychodów netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi. Zysk netto za III kwartał 2024 r. wyniósł 665.066,15 PLN, natomiast narastająco od początku roku Spółka wypracowała wynik netto w wysokości 1.082.587,56 PLN.
Zysk zdeterminowały koszty frachtu
Wzrosty kosztów frachtu w 2024 roku miały istotny negatywny wpływ na marże raportowane przez Spółkę w tym okresie. W samym II kwartale ceny wzrosły blisko o 400% w porównaniu z rokiem 2023. Warto zaznaczyć, że tak znaczne podwyżki miały miejsce przy jednoczesnym wzroście skali działalności – na koniec II kwartału 2024 r. Spółka sprowadziła 34 kontenery, czyli aż o 8 kontenerów więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Na osiągnięty zysk miały wpływ również poniesione koszty, związane m.in. z zatrudnieniem nowych pracowników.
Kubota z pierwszą tak szeroką kolekcją kontraktacyjną
Wśród zrealizowanych przez Spółkę inwestycji znalazło się również przygotowanie pierwszej kolekcji kontraktacyjnej o tak dużej skali, które wiązało się z m.in. z poniesieniem kosztów zaprojektowania, produkcji i testowania sampli oraz stworzenia nowego showroomu marki. Dzięki ostatniemu punktowi możliwe było przeprowadzenie spotkań kontraktacyjnych w sprzyjających warunkach, co znacząco zwiększało szanse na zawarcie nowych umów handlowych.
Warto także zaznaczyć, że w trzecim kwartale roku Kubota S.A. znacząco rozszerzyła zakres współpracy z kluczowymi odbiorcami – Jeronimo Martins Polska i Decathlon, a w sklepach sieci miały miejsce premiery nowych grup asortymentowych, m.in. nowych modeli klapków, skarpet oraz różnego rodzaju toreb.
– Ich pozytywny odbiór przez rynek pokazuje słuszność przyjętej strategii produktowej i potencjał sprzedażowy, który można rozwinąć w latach kolejnych – ocenia Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota. S.A. – Choć w ostatnich latach poziom przychodów pozostawał na podobnym poziomie, mając na uwadze powyższe, Zarząd z optymizmem zapatruje się na wzrost dynamiki przychodów w roku 2025 – podsumowuje.