Łódź, 23.05.2024 r.
Kubota świętuje 30-lecie marki i zachęca do powrotu do strefy komfortu
Wystartowała kolejna odsłona kampanii wizerunkowej marki, zrealizowanej w duchu selfcare oraz wygody. Tym razem polski brand klapków i odzieży świętuje 30-lecie swojego istnienia akcją marketingową pod hasłem “Wróć do strefy komfortu”.
Z okazji swoich okrągłych urodzin Kubota rozpoczęła kampanię, której osią ponownie stał się komfort – zarówno w ruchach, jak i myśleniu i wszystkie jego definicje.
Nieskończenie wiele twarzy komfortu
We współpracy z popularnymi internetowymi twórcami, marka postanowiła zbadać, co wpływa na wzrost poczucia komfortu.
Wśród najczęściej wymienianych czynników znalazły się m.in. kontakt z naturą (66% ankietowanych), swoboda ruchów, w tym wygodne, komfortowe ubranie (60% badanych), tzw. comfort food (53%) oraz dobra muzyka (50%)*.
W nowej kampanii “Wróć do strefy komfortu” Kubota wspólpracuje z Michałem Marszałem, twórcą memów i dziennikarzem związanym z tygodnikiem „Nie” oraz Katarzyną Gandor, biotechnolożką, popularyzatorką wiedzy i twórczyni video o tematyce naukowej.
Początki marki
Po raz pierwszy charakterystyczne klapki trafiły do Polski w 1994 roku, za sprawą Doroty i Wiesława Michalskich, którzy kolorowe obuwie sprowadzali z Chin, przewożąc je koleją transsyberyjską. Dziś, po reaktywacji brandu w 2019 roku przez czwórkę przyjaciół – Alinę Sztoch, Joannę Kwiatkowską, Wacława Mikłaszewskiego oraz Piotra Kwiatkowskiego – Kubota konsekwentnie odświeża swój wizerunek, realizując kolejne kampanie marketingowe oparte na skojarzeniach z komfortem i wygodą. Ale jedno pozostaje niezmienne – wciąż jest brandem klapków bardzo chętnie wybieranym przez Polaków, a rozpoznawalność marki, według badań przeprowadzonych na zlecenie Kuboty, deklaruje aż 68% respondentów.
Nowa kolekcja na 30-lecie
Dziś Kubota to już nie tylko klapki. Marka każdego roku poszerza swój asortyment, a najnowszej kampanii wizerunkowej towarzyszy premiera drugiej kolekcji odzieżowej, która, podobnie jak pierwsza, powstała w duchu unisex. W jej skład weszły m.in. bawełniane bluzy, spodnie dresowe oraz szorty. To pierwsza kolekcja odzieży Kuboty, która w całości została uszyta w Polsce z tkanin oznaczonych certyfikatem ®OEKO-TEX.
Za realizację najnowszej kampanii Kuboty odpowiedzialna jest warszawska agencja PR-owa Havas.
*W badaniu ankietowym przeprowadzonym przez markę Kubota wzięło udział 74 respondentów.