21.08.2023 r.
Kubota S.A. z rekordowym zyskiem netto w II kwartale roku
Spółka, która jest właścicielem polskiej marki oferującej klapki, odzież, skarpety oraz akcesoria, przedstawiła wyniki finansowe drugiego kwartału br. Kubota S.A., który okazał się najlepszym kwartałem w historii pod kątem rentowności.
W II kwartale 2023 roku Spółka osiągnęła przychody na poziomie 6,3 mln PLN, co stanowi wzrost o 14,2% względem okresu porównywalnego w roku poprzednim. Zysk netto w II kwartale 2023 roku wyniósł 1,1 mln PLN, co w porównaniu z tym samym okresem minionego roku stanowi wzrost o 935%.
Na sukces wpływ miały zmiana struktury przychodów, korzystne kursy walut i spadek cen frachtów
– Powyższe wyniki pokazują konsekwentną realizację założonej strategii, której jednym z głównych celów jest dywersyfikacja struktury przychodów. Spółka w pierwszej połowie tego roku skierowała większość swoich finansowych i osobowych zasobów w kierunku rozwoju oraz zwiększenia wysokomarżowych przychodów w dziale e-Commerce (własny sklep online oraz marketplace’y) i dziale sprzedaży B2B produktów personalizowanych – komentuje Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota S.A.
Wymienione działania spowodowały, że sprzedaż do głównego kontrahenta – Jeronimo Martins Polska – spadła z 63% na koniec 2022 r. do 54% na koniec pierwszej połowy 2023 roku.
Jak podają władze Spółki, na poprawę marżowości miały wpływ także korzystne zmiany kursowe oraz niższe stawki frachtów.
– Zastanawiając się, jaki wpływ wyżej wymienione czynniki będą mieć na przyszłe działania Spółki, należy wskazać, że o ile kursy walut są czynnikiem niepewnym i trudnym do przewidzenia, tak wydaje się, że stawki frachtów w ostatnim czasie się ustabilizowały – ocenia Alina Sztoch.
Spółka w II połowie roku planuje kontynuować działania mające na celu zwiększenie rentowności.
Jednocześnie, zdaniem Zarządu Kubota S. A., wskazane powyżej działania oraz czynniki zewnętrzne niezależne od Spółki, sprzyjające poprawie marży spotkały się z mocnym popytem rynkowym.
– Obserwujemy bardzo sprzyjające otoczenie dla konsumenta (w tym dla klientów Spółki, czyli odbiorców dóbr podstawowych), pozwalające na utrzymywanie atrakcyjnej z punktu widzenia Spółki polityki cenowej – podsumowuje Alina Sztoch.
W II połowie 2023 r. Zarząd zamierza kontynuować podejmowanie działań w celu poprawy rentowności.