6.11.2023 r.
Kubota wchodzi do gry – łódzkie MONOPOLY już dostępne
Po Nowym Jorku, przyszła pora również na Łódź. Od niedawna miasto posiada własną edycję popularnej gry planszowej MONOPOLY. W ramach lokalnych rozgrywek, osadzonych w łódzkich realiach, można nie tylko kupić Pałac Poznańskiego, jeden z największych zabytków architektonicznych miasta, ale i stać się właścicielem łódzkiej marki Kubota, oferującej kultowe klapki.
Inwestowanie w rewitalizację, handel nieruchomościami i poznawanie nieoczywistych łódzkich lokalizacji – to wszystko czeka na graczy najnowszej edycji MONOPOLY Łódź, której premiera odbyła się 28 października w Art Inkubatorze przy ul. Tymienieckiego.
Biznesowe potyczki z Łodzią w tle
MONOPOLY Łódź to nie tylko gratka dla kolekcjonerów, ale pełnowartościowa gra, która dodatkowo inspiruje do odkrywania łódzkich tajemnic. Obok kultowych zabytków czy najbardziej charakterystycznych miejsc w mieście (ulica Piotrkowska, Plac Wolności, Księży Młyn, Łódź Fabryczna) na polach gry znalazły się również lokalne przedsiębiorstwa takie jak marka Kubota, słynąca z najbardziej kultowych klapków.
– Kubota powstała w Łodzi i to właśnie tutaj rosła w siłę i rozwijała się od momentu reaktywacji w 2018 roku, gdy powróciła po prawie 20 latach nieobecności na rynku. Tutaj też ma obecnie swoją siedzibę. To, że reaktywacja Kuboty miała miejsce w Łodzi nie jest dziełem przypadku. Trudno o bardziej zróżnicowane, barwne i pełne kontrastów miasto w Polsce, a jego włókienniczo-przemysłowa przeszłość inspiruje i sprawia, że Łódź jest doskonałym inkubatorem odważnych modowych projektów – komentuje Alina Sztoch, CEO i Co-founder Kubota S.A.
Poznaj miasto w niestandardowy sposób
W dniu premiery MONOPOLY Łódź mieszkańcy miasta mogli wziąć udział w specjalnie organizowanej grze miejskiej, która była wzorowana na planszówce. Zadaniem uczestników zabawy było przejście trasy, na której znalazły się lokalizacje występujące na planszy gry oraz wykonanie zadań przygotowanych przez przedstawicieli MONOPOLY.
– W naszej komunikacji cały czas podkreślamy, że „Kubota to nie klapki, to styl życia”, a ponieważ jesteśmy łódzką firmą, to naturalnie nie mogło nas zabraknąć w najnowszej, lokalnej edycji tej kultowej gry. Jesteśmy przekonani, że rozgrywki planszowe w klapkach Kubota będą po prostu bardziej komfortowe – podsumowuje Wacław Mikłaszewski, jeden z założycieli marki Kubota.
Kubota, marka klapków dobrze znana z lat 90., została reaktywowana w 2018 w Łodzi przez czwórkę łodzian: Alinę Sztoch, Joannę Kwiatkowską, Wacława Mikłaszewskiego oraz Piotra Kwiatkowskiego, którzy we współpracy z pierwotnymi założycielami Kuboty, Dorotą i Wiesławem Michalskimi oraz Piotrem Krawczykiem, przywrócili życie najbardziej rozpoznawalnym i charakterystycznym klapkom w Polsce. Dzisiaj marka rozwija asortyment o zupełnie nowe produkty (w tym dwie linie odzieży) i wciąż funkcjonuje w Łodzi, gdzie posiada swoje biuro oraz magazyn.