Tęczowy czerwiec, czyli Pride Month 2022 w Kubocie
Niezmiennie, od momentu reaktywacji marki, Kubota czynnie angażuje się we wspieranie społeczności LGBTQ+. Wymyślony przez fanów i głęboko zakorzeniony już w kubotowym DNA slogan marki: „Kubota to nie klapki, to styl życia” idealnie odzwierciedla wartości, którymi na co dzień kieruje się marka. W końcu stylów życia jest wiele – tak jak kolorów w tęczy.
Tolerancja jest cechą bezwarunkową, jednak dla sporej części naszego społeczeństwa bycie tolerancyjnym wiąże się z dodatkowymi kryteriami, stąd pomysł na tegoroczne hasło akcji: „Jesteś tolerancyjny? Tak, ale… nie ma ale”, które ma za zadanie pokazać, jaką ogromną stratą dla całego społeczeństwa jest utrzymywanie zaściankowego myślenia.
Kolejny już rok z rzędu Polska jest jednym z najbardziej homofobicznych krajów na Starym Kontynencie, znalazłszy się na ostatnim miejscu w rankingu mierzącym poziom równouprawnienia osób LGBTQ+ w Unii Europejskiej, uzyskując 13 punktów na 100. Tylko co to oznacza w praktyce?
- 70% młodzieży LGBTQ+ spotyka się z przemocą ze względu na swoją orientację seksualną lub tożsamość płciową,
- 50% osób LGBT+ mierzy się z depresją,
- 70% młodzieży LGBTQ+ ma myśli samobójcze,
- 12% społeczeństwa LGBT+ planuje wyjazd z kraju w najbliższym czasie, z czego decydującym czynnikiem jest nagminne doświadczanie dyskryminacji w Polsce,
- Ponad 20% osób LGBT+ straciło w swoim życiu kogoś bliskiego ze względu na swoją nieheteronormatywność.*
Powyższe dane są przerażające i udowadniają tylko, jak wiele jest jeszcze do zrobienia. Pomimo że aktualnie polska tęcza składa się raczej z odcieni czerni i szarości, aniżeli pięknego spektrum barw, to w Kubocie z całych sił wierzy się, że dzięki nieustannym działaniom i naciskom na władze, ta pozytywna zmiana finalnie nastąpi.
“Jako Kubota od prawie 28 lat mamy wielki przywilej być blisko różnorodnych społeczności. Śmiejmy się, że siłą dystansu do siebie, fantazji i poczucia humoru, w klapkach Kubota została zaklęta symboliczna tożsamość Polski”. – mówi Alina Sztoch, prezeska i co-founderka Kuboty.
”Nasze tegoroczne hasło na Pride Month nie bez przyczyny przypomina element dialogu, który można usłyszeć w wielu rozmowach od morza do Tatr… dla nas sprawa jest oczywista i „nie ma ale”. Od lat zajmujemy jasne stanowisko. Niezwykle bliska jest nam i zawsze będzie, idea poszanowania wolności, w każdym wymiarze, a ponieważ w Kubocie, we wszystkim, co robimy, staramy się zawrzeć pierwiastek radości, dlatego zachęcamy do bycia po słonecznej stronie ulicy. Oczywiście, są w naszym kraju wciąż druzgocące tematy do przepracowania, które przywołujemy w danych statystycznych. Niech to będzie dla nas wszystkich pobudzający do myślenia i działania deszcz, po którym jednak, na tej słonecznej stronie ulicy, pojawi się tęcza”. – dodaje Wacław Mikłaszewski, jeden z co-founderów Kuboty.
Tęczowy asortyment marki Kubota poświęcony Pride Month, z którego 5 zł z każdej sprzedaży trafia na rzecz Kampanii Przeciwko Homofobii, znaleźć można w oficjalnym sklepie brandu pod adresem https://kubotastore.pl/c/unisex-pride-month-2022.
Bądź dumny, bądź sobą!
*Źródło: Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce.
Raport KPH za lata 2019-2020. https://bit.ly/kph-raport-2019-2020