Podsumowanie roku 2020

Kub 2020 szeroki baner desktop 1800x900 Kub podsumowanie roku mobile version 2020 900x1800

mlociny_fb_1080x1350 mlociny_fb_1080x1350

2020. Najgorszy rok? Nie dla Kuboty!

Rok 2020 zyskał status najgorszego w historii na długo przed swoim końcem, a to już coś znaczy. Pożary w Australii i obawy przed III Wojną Światową były grube, ale potem wszedł wirus, cały na biało i zdefiniował ostatni rok drugiej dekady XXI wieku. 

 

Dlaczego było źle?

 

Kilka lockdownów, społeczne niepokoje, cios w gospodarkę i kilka innych, mało przyjemnych rzeczy raczej na długo zostanie w naszej pamięci, by finalnie trafić do podręczników od historii. 

 

W Kubocie lubimy o sobie myśleć jak o wojownikach, dlatego kolejne kłody rzucane nam pod nogi potraktowaliśmy jako wyzwania. Może to brzmieć jak kolejny pusty, marketingowo-coachingowy slogan, ale naprawdę tak było! Plan na ten rok zrealizowaliśmy z dużą nawiązką.

 

Co zrobiliśmy? Zapraszamy do lektury.

Klapki wzrost 800x800 Klapki wzrost 800x800

Rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój!

Do sprawnego działania firmy potrzebne jest wiele rzeczy, ale do ścisłej czołówki należą zespół i biuro. Zespół – wiadomo – ktoś musi ogarniać, wymyślać, pilnować, tworzyć i w ogóle nakręcać wszystkie tematy, które tego wymagają. Z tego powodu w 2020 dołączyło do nas wiele wspaniałych osób tworząc prawdziwą #kubotafamily. Biuro – również bez zaskoczeń – zespół musi mieć swoje miejsce do pracy i właśnie dlatego umościliśmy sobie gniazdko w nowej lokalizacji.

 

Nowe miejsce i nowi ludzie przełożyli się na kolejny bardzo ważny element naszej działalności – otworzyliśmy swój własny, w pełni obsługiwany przez naszych ludzi magazyn! To znacznie usprawniło wiele procesów i pozytywnie przełożyło się m.in. na szybkość i jakość dostawy naszych produktów.

 

A jak już o produktach mówimy – tych też przybyło! Przez cały 2020 rok liczba unikalnych produktów w naszym asortymencie podwoiła się. Nasz asortyment wzbogacił się o całkiem nowe rodzaje klapków i akcesoriów. Trzeba tu wspomnieć o klapkach Basic (które okazały się hitem) i klapkach Pro (jedynych ręcznie robionych klapkach basenowych w Polsce), a także kapeluszach Bucket Hat – mamy wrażenie, że nie ważne ile ich zrobimy, cały nakład zaraz się wyprzeda.

 

Choć zdecydowana większość produktów Kubota sprzedaje się poprzez nasz sklep internetowy, to staramy się być tam, gdzie nasi klienci mogą nas szukać. Właśnie dlatego otworzyliśmy pierwsze dwa sklepy stacjonarne! Jeden znajdziecie w Galerii Młociny (Chrum.com feat. Kubota, w którym znajduje się największy klapek świata), drugi to wyspa w Galerii Blue City. Na razie jesteśmy obecni w Warszawie, ale to dopiero pierwszy krok. Do tego weszliśmy na takie platformy sprzedażowe jak Empik czy Morele.net – liderów w swojej kategorii.

MLH Kubota Klapki Biedronka MLH Kubota Klapki Biedronka

Me and the boys, czyli współpraca buduje.

Niemal każda marka powie o sobie, że jest „przyjacielska”, ale w naszym przypadku to szczera prawda – w każdą naszą współpracę wkładamy całe serducho, a partnerów traktujemy jak przyjaciół na całe życie. W 2020 roku współpracowaliśmy z ponad 30 firmami i organizacjami, z czego jesteśmy baaaardzo dumni. Oprócz tego, wykonaliśmy personalizowane klapki dla 49 klientów (to 157% wzrostu w porównaniu do 2019!)

 

Choć chcielibyśmy wymienić każdego, to musimy wyróżnić tych, którzy złotymi zgłoskami zapisali się w historii tego roku w Kubocie. Na pierwszy ogień – Biedronka, z którą po raz kolejny pobiliśmy rekordy sprzedażowe ubierając w nasze produkty setki tysięcy Polaków! Szczególnie podziękowania należą się również firmie Muscat (sprawdźcie ich świetne okulary), z którymi wspólnie walczyliśmy z pandemią organizując akcję wspieram.pl – inicjatywę wparcia polskich marek w trudnych czasach (też warto sprawdzić!). To również dzięki Muscatowi poznaliśmy się z Sony , które pomogło nam zrobić pierwsze kroki w świecie gamingu, za co najmocniej dziękujemy.

 

Niezmiennie naszą wdzięczność kierujemy do wszystkich tych, którzy są z nami od… zawsze! Make Life Harder, ambasadrowie marki, E-com.house, którzy rozwijają naszą stronę, TPay obsługujący płatności, Showroom, Mustache i Pakamera pośredniczący w sprzedaży na swoich platformach i wszystkim tym, którzy trzymali za nas kciuki. Dziękujemy, że jesteście!

heart1 heart1

Wspiera i pomaga? Kubota!

Kiedy reaktywowaliśmy markę Kubota wiedzieliśmy, że chcemy być firmą odpowiedzialną społecznie. Dlatego angażujemy się (i będziemy to robić dalej) w przeróżne inicjatywy, wspierać organizacje pozarządowe i nie tylko. W tym roku, tak jak i w poprzednim bardzo mocno zaangażowaliśmy się w pomoc osobom LGBT+ robiąc tęczowe klapki i przekazując część zysku na organizacje Stonewall i KPH, które walczą o prawa tych środowisk. W związku z tą pomocą otrzymaliśmy nawet nominacje do dwóch nagród, z których jesteśmy bardzo dumni – KTR Open za tęczową kampanię w czerwcu oraz nominację do nagrody Pracodawca roku wspierający środowisko LGBT+.

 

Prawie cała ekipa Kuboty jest związana ze sportem – ćwiczą, ćwiczyli lub przynajmniej kibicują. Wiemy więc jak trudno może być sportowcom w naszym kraju. 2020 minął nam zatem pod znakiem wspierania polskiego sportu. Wsparliśmy ponad 10 związków i drużyn sportowych. Znalazły się tam takie tuzy jak np. Widzew Łódź, ŁKS Commercecon czy Polski Związek Tenisa, ale nie brakuje przedstawicieli mniej popularnych dyscyplin jak np.: Polskiego Związku Sportów Wrotkarskich, Polskiego Związku Hokeja na Trawie, Budowlanych Łódź S.A. i wielu, wielu innych!

 

Na tym nasze wspieranie się nie kończy! Pomagaliśmy też takim organizacjom i inicjatywom jak Strajk Kobiet, DKMS, WOŚP, Odważni wygrywają, Paka Zwierzaka, Fundacja Movember, Monar, Dom Samotnej Matki i wiele innych. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc i obiecujemy, że będziemy to robić dalej. Do pomocy zachęcamy także wszystkie marki – warto!

Kubota2020_41 Kubota2020_41

Kubota w 2020 – liczbowo

Są tu jakieś analityczne umysły? Na pewno! Zatem specjalnie dla Was, drobne podsumowanie liczbowe:

 

 

 

  • W mediach społecznościowych dotarliśmy do 8 milionów Polaków

 

  • W mediach wspomniano nasz 4.3 tysiąca razy, z czego ekwiwalent reklamowy wyniósł 2.6 miliona złotych

 

  • Zasięg wszystkich wzmianek wyniósł ponad 21 mln!

 

  • Przeznaczyliśmy 12924,31 zł na fundacje oraz wydarzenia wspierające różne społeczne inicjatywy

 

  • Przygotowaliśmy 6061 personalizowanych par klapków

 

  • Wymieniliśmy w zespole ponad 100 tysięcy wiadomości w komunikatorze Slack

 

  • Nasz BOK obsłużył niemal 19 tysięcy klientów

 

  • Pomysłów na przyszłość: mnóstwo!